NOV TERMIN ODRŽAVANJA 35. LILLY JUNIOR DEČIJEG SAJMA JE 28. i 29. Septemar 2024. godine

Kako da uz pomoć par reči ubedite dete da vas posluša

Nekada je tako teško ubediti dete da posluša i uradi ono što mu se kaže. Neće da prestane da se igra da bi došlo na kupanje, neće da da svoju igračku, neće da jede ono što mu se da i sl. Ali, postoji trik koji će dete ubediti da ipak uradi ono što se od njega traži.

Može se reći da postoje magične reči koja će učiniti čudo i urazumiti ga. Sve imaju isti cilj – da detetu objasne razlog.

Zato što.

 

(Dobre su i druge verzije koje mogu da zamene “zato što” kao na primer “tako”, “na taj način”, “da bi” i sl.)

Zašto ova reč deluje?

Psiholozi kažu da su ljudi spremniji na saradnju ako znaju iz kog razloga se nešto od njih traži. Čak i kada je razlog očigledan ili u njemu nema ničeg posebnog. I to važi i za decu.

Tako ćete lakše ubediti dete da uđe u kadu ako mu kažete da je sada njegov red ili da sada jede kako bi imalo više vremena za igru. U parkiću mu možete reći da dozvoli drugarima da koriste njegove igračke jer nemaju takve da se sa njima igraju i sl.

 Bolja komunikacija

Deca znaju da se naljute i ne poslušaju ako misle da im odrasli konstantno naređuju. Ovo osećanje može lako da naiđe ako dete ne razume zašto postoji neko pravilo ili zašto mora da uradi nešto što ne želi.

Davanjem jasnog razloga poboljšavate komunikaciju sa detetom i omogućavate da poruka na najbolji način dopre do njega. Fokus je na zadatku koji treba da se uradi pa se ne stvaraju negativna osećanja prema roditelju. Tako detetu nećete izgledati kao zao roditelj koji naređuje. Vi samo obaveštavate dete zašto nešto treba da uradi. Priznaćete da se razlikuje ako kažete “stavi patike u ranac” i “stavi patike u ranac da ih ne zaboravimo”.

Poslušno dete

Pošto zna razlog zbog koga nešto treba da uradi dete postaje osoba koja odlučuje, sve je u njegovim rukama. Na ovaj način ono se oseća kao član porodice, član koji učestvuje u važnim stvarima i motivisano je da doprinese.

Kako da ovaj mali trik uspe svaki put?

Sigurno već znate da sa decom nema nikakve garancije. Previše stvari utiče na trenutno raspoloženje deteta i na to da li će ono stvarno da uradi ono što mu kažete. Ipak, par stvari može uvek da pomogne. Na primer:

 Saopštite razlog u istom momentu kad kažete detetu šta treba da uradi

Ova metoda je najefikasnija kada dete čuje razlog istovremeno sa uputstvom šta treba da uradi. Ovako neće izgledati da pokušavate posebno da ga ubedite ili nekako nasamarite.

Izgovarajte objašnjenje opušteno

U razgovoru dosta toga zavisi od tona kojim govorimo. Ako zvučite kao da izdajete naređenje, vaše dete vas neće poslušati već će početi da se brani.

Potrudite se zato da vaš govor bude opušten. Vi detetu govorite da nešto treba da uradi iz određenog razloga a ne zato što imate loše namere. Ovako ćete naučiti dete da se igračke slažu sa razlogom, da se ruke peru sa razlogom i da se u krevet ide u određeno vreme sa razlogom. Ono ne treba da radi ove stvari samo zato što ste vi to rekli.

 Potrudite se da vaše objašnjenje uvek izgleda pozitivno detetu

Zavisno od uzrasta deteta, obično je bilo koji logičan razlog dovoljan da dete odluči da posluša. Međutim, da biste ga ipak lakše ubedili, bolje je da razlog bude opisan tako da detetu izgleda da ono ima neku korist od njega. Nešto sa čim može lako da se poveže.

Tako možete da kažete detetu da će moći da ostane duže u parku ako brže pojede ono što ste pripremili ili da je dobro da ide ranije na spavanje da bi sutra bilo jako i dobro raspoloženo ili da pospremi igračke da bi sutra znalo gde su i sl.

the next day. Or to clean her toys so she can find them the next time she plays.

 Bolje reči bolji odnos sa detetom

Ako odvojite malo vremena da razmislite kako ćete razgovarati sa detetom uradili ste puno danas za vaš bolji odnos sutra. Nećete imati razloga da se derete i bićete u prilici da se prema njemu odnosite sa poštovanjem.

Davanje razloga detetu zašto nešto da uradi će vam pomoći da pričate smirenim tonom i imate smirenije pokrete. Bićete “na istoj strani”.

 

Izvor: Moj pedijatar

Nema komentara

Оставите одговор

To Top