34. LILLY JUNIOR Dečiji sajam biće održan 18. i 19. maja 2024. godine u TC GALERIJA u Beogradu

Kupovina prvih kolica za bebu

Beba je na putu i jedna od prvih slatkih muka na koje su roditelji stavljeni je – izbor kolica. Šta je to trio sistem? Šta je duo sistem? Jaje? Kakvo jaje? A kišobran kolica? Pa gde im je kišobran? Može vam se učiniti da ste krenuli u kupovinu spejs šatla kojim će NASA osvajati svemir, iako je u pitanju „samo” prevozno sredstvo za vašeg mezimca.

Ipak, mnogo je razloga zbog kojih ovoj kupovini treba pristupiti ozbiljno i studiozno. Pre svega, kvalitet je važan. Vaša beba će, naročito u prvim mesecima života, provoditi dosta vremena u kolicima i važno je da ona ispunjavaju određene kriterijume. A koji su to kriterijumi, pitaju se roditelji kojima svih 253 modela kolica u prodavnici izgledaju slično ili isto?

bebe-kolica-mame

Hajde da pokušamo da pomognemo. Najvažnije od svega je da procenite sebe kao korisnika. Nisu sva kolica ista i nemaju svi iste potrebe. Na primer, ako niste vozač, naravno da vam neće biti potreban sistem kolica koji uključuje i auto-sedište. Ali, ako će se vaša beba često voziti u automobilu, onda je trio sistem verovatno nešto o čemu bi trebalo da razmislite. Trio sistemi (oni koji uključuju i nosiljku za bebu do šest meseci i auto-sedište do 13 kilograma, takozvano jaje) imaju nekoliko važnih prednosti:

  1. Ekonomičnost– Kupovina ovih sistema, iako na prvi pogled deluje kao velika investicija, može biti najekonomičnije rešenje. Nije dovoljno samo da stavite na papir i saberete cene pojedinačnih elemenata, jer na taj način zaboravljate veoma važnu stvar – njihovu kompatibilnost.
  2. Dakle, kompatibilnost.Dete je zaspalo u autu (ako ste novopečeni roditelji, možda ne znate, pa da vam kažemo – deca UVEK spavaju u vožnji) i niko ne sme da mu se približi, u strahu da će ga probuditi, a kamoli da ga iz sedišta prebaci u kolica. Čar trio-sistema je upravo u tome što se sedište jednostavno iz auta prebaci u kolica. Dete to obično i ne primeti.
  3. Bezbednost– Hajde sad da damo obrnut primer. Potrebno je bebu iz kolica prebaciti u auto u kojem je sedište. Veoma je nebezbedno to činiti u rukama, posebno između tesno parkiranih automobila ili na nekoj prometnoj saobraćajnici. Prebacivanje sedišta mnogo je bezbednije jer je dete vezano pojasom i ne može se desiti da isklizne.
  4. Komfor. Opet se vraćamo na prebacivanje deteta iz kolica u auto-sedište ili obrnuto. Kolica imaju svoje pojaseve za vezivanje, a auto-sedište ima svoje. Sad zamislite dete koje vrišti i sebe sa punim rukama ili u žurbi kako pokušavate da raskopčate pojas na auto-sedištu, izvadite dete, prebacite u kolica i ponovo vežete. Kod trio-sistema toga nema. Jednostavno se sedište prebaci iz auta u kolica i to je sve. Ja sam odabrala ovajHauck modelsa drugim detetom, pošto sam se sa prvim prešla i kupila sintezis odvojeno. To je značilo – buđenje pri svakom prebacivanju.

Ovo su samo neke od prednosti trio sistema, ali treba da znate da nije svaki 3u1 sistem pravo rešenje za vas. Evo na šta još treba da obratite pažnju:

  1. Težina kolica– sa detetom u rukama i kesama iz kupovine, svaki gram je važan. Birajte što lakša kolica.
  2. Upravljivost– zamolite prodavca da vam dozvoli da kolica malo provozate po radnji. Imajte na umu, svaka prazna kolica su koliko-toliko upravljiva. Ali, kada u njih ubacite 6-7 ili više kilograma, postaju malo komplikovanija za manevrisanje. Predlažemo da pogledate
  3. Veličina– važno je da ne zauzimaju mnogo mesta i da ih možete jednostavno spakovati u gepek.
  4. Sklapanje i rasklapanje– ako može jednom rukom – idealno. Mada, što kaže moj muž, roditeljima nekako izraste treća ruka kad je situacija kritična.
  5. Visina „upravljača”. Da li su rukohvati dovoljno visoki? Ako morate da se savijete dok vozite kolica, onda ona možda nisu pravi izbor.
  6. Prostor za odlaganje– Proverite da li u njega mogu stati pelene, torba i još neke sitnice kao i da li je dovoljno pristupačan.

Naravno da će, uz sve ove faktore, važna biti i cena. Trio-sistemi se mogu kupiti već po ceni od dvadesetak hiljada dinara (za pomenuti Hauck model).

Izvor: Zelena ucionica

Nema komentara

Оставите одговор

To Top