Sve bebe će odmah po rođenju osim izvoda iz matične knjige rođenih i zdravstvene knjižice, biti i prijavljene elektronskim putem uz pomoć softvera tako da njihovi roditelji bez administracije dobiju roditeljski dodatak, najavio je danas ministar za rad, zapošljavanje boračka i socijalna pitanja Aleksandar Vulin.
Ministar Vulin je na prezentaciji rada “Roditeljskog telefona”, u Centru za zaštitu odojčadi, dece i omladine rekao da će njegovo ministarstvo u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave razviti softver uz pomoć kojeg će se bebe odmah po rođenju prijaviti, a roditelji za njih dobiti roditeljski dodatak bez potrebe za birokratijom i administracijom.
Promovisan “Roditeljski telefon” 0800- 007-000
Roditelji kojima su potrebni saveti u vezi sa roditeljstvom mogu ih dobiti besplatno na “Roditeljski telefon” 0800- 007-000, a predstavljanju te linije danas je prisustvovao i ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Aleksandar Vulin.
“Roditeljski telefon” je osnovan 3. maja ove godine zajedničkim radom tog centra, Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja a uz podršku UNICEF-a i Telekoma.
Od tada, kako je rekla rukovodilac Roditeljskog telefona Željka Burgund, 25 psihologa i pedagoga je primilo 562 poziva, koji ponekad traju i po pola sata.
Roditelji, prema njenim rečima, zovu najčešće jer ne znaju kako da čitaju određeno ponašanje svoje dece, bilo da su to buntovna ponašanja kod najmlađih ili otpor autoritetu i naglo otuđenje kada je reč o adolescentima.
Ministar Vulin je, u Centru za zaštitu odojčadi, dece i omladine, gde je predstavljena linija, rekao da su svi rođeni za to da budu roditelji, ali da to ne znači da nije potrebna pomoć:
“Nema sramote u traženju pomoći, nećete zato biti lošiji, već bolji roditelj”, istakao je Vulin.
Ta usluga mora biti, naveo je on, svima dostupna, iako je to ponekad problem, jer u nekim lokalnim samoupravama nema dovoljno novca ni prostora.
Usluga “Roditeljski telefon” je već šest meseci u fazi pilotiranja i biće još godinu i po dana, do kada bi trebalo da bude izvesno koliko je korisna građanima i koji su efekti.
Nakon tako, ako se pokaže korisnom, postaće stalna usluga.
Pozivom na broj 0800-007-000 roditelji ali i svi drugi koji učestuvuju u vaspitanju dece mogu svoje dileme da reše u razgovoru sa stručnjacima bez obaveze da zakazuju ili daju podatke.
Svi razgovori, iako ih obavljaju stručnjaci, imaju i supervizore.
Izvor : Zelena ucionica
Nema komentara